Copywriter

Boy Janissen

Als copywriter bij Studio Zondag houd ik me bezig met het schrijven van teksten, verhalen en campagneslogans die lekker van de tong rollen, blijven plakken én aanzetten tot nadenken. 

De kracht van woorden

Iedereen heeft een verhaal dat de moeite waard is om te vertellen. Ik zie het als een uitdaging om die verhalen op een neutrale, onbevooroordeelde, maar vooral liefdevolle manier onder woorden te brengen. Het komt immers al vaak genoeg voor dat meningen of vooroordelen worden gevormd op basis van oppervlakkige eerste indrukken of vanwege een gebrek aan nuance.

 

De kracht van woorden wordt wat mij betreft sowieso onderschat, of dat nou in de media, in de sportkantine of aan de keukentafel is. Ik heb er zelf bijvoorbeeld zo’n 24 jaar over gedaan om openlijk toe te geven dat ik liever een jongen zou daten dan een meisje. Dat het in mijn jeugd nogal gangbaar was om ‘homo’ als scheldwoord te gebruiken, heeft absoluut bijgedragen aan een gevoel van schaamte en de creatie van een (onnodige) angst. 

Het belang van openheid

Daarom vind ik het ook zo belangrijk om aandacht te schenken aan het thema ‘mentale gezondheid’ en openheid erover te stimuleren. Verhalen van echte mensen maken duidelijk dat we allemaal anders zijn, allemaal eigen herinneringen en legitieme gevoelens bij ons dragen, en allemaal een eerlijke behandeling verdienen. Verhalen laten zien welke impact woorden kunnen hebben, óók in positieve zin. Door verhalen van anderen te lezen begrijp je de beweegredenen van die persoon beter en kun je diens gedrag beter plaatsen. Ik geloof dat het daardoor makkelijker wordt om samen te leven in een oververhitte samenleving – al is het maar elke dag een beetje. 

Chat openen
1
Vragen? Stel ze hier!
Ik heb een vraag!
Hoi, Studio Zondag hier! Kunnen wij je helpen?