Get to know me!
Weinig tijd? Dit is de essentie van mijn verhaal:
Ik help organisaties om authentiek en zichtbaar te zijn. Juist als je in een situatie zit die niet lekker loopt, of even niet helemaal meer weet waar je voor staat. Daar weet ik vanuit eigen ervaring alles van. Als merkstrateeg help ik je met een scherpe boodschap. En als ontwerper maak ik het visueel concreet voor je.
Zichtbaar durven zijn,
ook als de weg
vol hobbels ligt
Hi! Ik ben Mirte. Je ontmoet me hier als grafisch ontwerper en merkstrateeg.
De kleine meid die de kracht van campagnes ziet
Als jong meisje was ik al gefascineerd door de kracht van sterke campagnes. Ik voelde de heroïsche kracht van Nike en verwonderde me over hoeveel mensen het hadden over de rancuneuze olifant in de reclame van Rolo.
Vanuit die passie maakte ik op de middelbare school mijn eerste magazine (geheel in Word, van ontwerpprogramma’s had ik nog nooit gehoord!) En ik droomde van een baan bij een groot reclamebureau, zodat die mooie merken binnen bereik zouden komen. Dat ik naar de kunstacademie ging, was natuurlijk zo klaar als een klontje! Ik kon niet wachten om ‘echt’ te mogen creëren. Impact te maken.
Een award voor mijn creativiteit
Liep dat even anders dan gedroomd. Tijdens het eerste jaar grafisch ontwerpen op de academie in Arnhem bleek dat deze plek een heel harde wereld was, vol prestatiedrang en concurrentiestrijd. Mijn creatieve vuur doofde. Ik twijfelde zelfs of ik wel geschikt was voor de ontwerpwereld en stopte met de studie.
Maar ik won mooi wel de Young Creative Award, met een campagne tegen kinderarbeid. Dit gaf me nieuwe moed en ik besloot mijn studie af te maken op de Kunstacademie in Maastricht. In 2006 behaalde ik mijn Bachelor of Arts. En erna startte ik vrijwel meteen mijn carrière als zelfstandig grafisch ontwerper onder de noemer Studio Zondag.


Taboedoorbrekende openheid
De hobbels die de academie en andere tegenslagen opwierpen, hebben me meerdere malen van mijn pad gestoten. En dan druk ik het nog zachtjes uit. Ik knokte telkens weer terug. Maar wist ook: ‘Ik ben niet de enige met zo’n verhaal’.
In 2019 richtte ik daarom Tzitzo magazine op. Het tijdschrift gaf openheid over mentale gezondheid, vanuit de eigen ervaring. Onze lezers ervoeren het als taboe-doorbrekend, vol hoop, steun en (h)erkenning. Na drie jaar bevlogen hoofdredacteurschap kon het blad financieel helaas niet verder.
Maar mijn boodschap is er nog steeds: Wat de wereld je ook voor de voeten werpt, blijf je hart en je passie volgen. En dat geldt net zo voor organisaties en merken als voor mensen.
Samen maken we impact
Als grafisch ontwerper en merkstrateeg help ik organisaties om authentiek en zichtbaar te zijn. Juist als je in een situatie zit die niet lekker loopt, of even niet helemaal meer weet waar je voor staat.
Als geen ander weet ik hoe het is om dan tóch je kop boven het maaiveld uit te steken. Je mag als ondernemer en marcom-team groter dromen, denken en doen. De rebel en idealist in de organisatie mag zichtbaar worden.
Als merkstrateeg help ik je met een scherpe boodschap. En als ontwerper maak ik het visueel concreet voor je.
Samen maken we impact. Trek die grotere (Nike) schoenen maar aan!