Concept, creatie & campagne
Onze aanpak
Merken & campagnes voor, over en mét mensen
Voor wie?
Ben jij beleids- of communicatiemedewerker in het sociaal domein of bij een zorginstantie? Of werk jij binnen een organisatie die zich inzet voor mensen met een psychische kwetsbaarheid? En wil jij een merk of campagne lanceren voor of over deze doelgroep?
Dan weet je dat dat best een uitdagende taak kan zijn!
Je bent je er bewust van:
– dat de manier waarop je als organisatie communiceert over mensen met een psychische kwetsbaarheid veel invloed heeft op het oordeel dat anderen over hen vormen.
Je wilt:
– de doelgroep echt betrekken en verbinding met ze maken.
– dit doen zonder dat mensen zich buitengesloten, betutteld of misschien wel veroordeeld voelen.
Dat vraagt om een inclusieve en herstelgerichte aanpak!
Zo doen we dat:
Bij Studio Zondag maken we communicatie die raakt, verbindt en taboes doorbreekt. Als gespecialiseerd communicatiebureau voor mentale gezondheid combineren we vier expertises: merkstrategie, grafisch ontwerp, fotografie, film en copywriting. Samen creëren we communicatie, content en merken die bijdragen aan een inclusieve samenleving.
Onze aanpak draait om drie pijlers:
Samenwerken vanuit ervaringskennis
Normaliseren en verbinden
Focus op impact en duurzaamheid
Samenwerken vanuit ervaringskennis
We werken volgens het principe: niets over ons, zonder ons. Ervaringskennis staat bij ons centraal, vanaf de eerste schets tot de laatste stap. We geloven dat mensen met een psychische kwetsbaarheid onmisbare inzichten bieden die campagnes authentiek en effectief maken.
Normaliseren en verbinden
Bij Studio Zondag gebruiken we taal en beelden die mentale gezondheid uit de taboesfeer haalt. Zo laten we zien dat iedereen hiermee te maken kan krijgen. We verkleinen de kloof tussen ‘wij’ en ‘zij’ en brengen de boodschap op een menselijke en positieve manier over.
Focus op impact en duurzaamheid
Destigmatisering vraagt om een lange adem. Daarom richten we ons op duurzame verandering door bewustzijn te creëren, concrete handvatten te bieden en verhalen te vertellen die blijven resoneren. Onze projecten zijn erop gericht om niet alleen kennis en bewustwording te vergroten, maar ook gedrag en houding te veranderen.
Concept
Creatie
Campagne
Concept
zIn het concept stadium ontdekken we samen de essentie en wensen van de organisatie en de doelgroep. Door interactieve sessies en verdere analyses verzamelen we informatie om een kristalheldere basis voor het merk te creëren. Dit vormt de grondslag waarop we een sterke identiteit kunnen bouwen die aansluit bij de missie, visie en wensen van de organisatie en de doelgroep.
Creatie
Op basis van het ontwikkelde concept laat ik mijn creativiteit de vrije loop. Er wordt een unieke identiteit gevormd waaruit een passende strategie voortkomt die niet alleen ethisch aantrekkelijk is, maar ook één op één aansluit bij de kernwaarden van de organisatie. Dit is het stadium waarin het merk tot leven komt en waar problemen, kansen en uitdagingen worden.
Campagne
Met het concept en de strategie stevig verankerd, richten we ons op het bouwen van een ijzersterke campagne. Deze campagne is ontworpen om de doelgroep te raken en de boodschap van jullie organisatie op overtuigende wijze over te brengen. Het doel is niet alleen om gezien te worden, maar ook om een blijvende indruk achter te laten waarmee we een maatschappij van inclusie bevorderen.
Ontwerpen voor mensen én met mensen
Studio Zondag bouwt menselijke merken en campagnes voor organisaties die zich inzetten voor een maatschappij waarbinnen iedereen mee mag doen.
Met een aanpak waarbij we aan de slag gaan met de mensen om wie het gaat en waarbij geluisterd wordt naar wat écht speelt.
Of het nou gaat om een gevestigde naam die op zoek is naar een rebranding, een start-up met een duidelijke visie of een campagne die bewustwording moet creëren. Om de doelgroep echt te bereiken, werkt deze aanpak op basis van de volgende drie stappen:
Concept
In het concept stadium ontdekken we samen de essentie en wensen van de organisatie en de doelgroep. Door interactieve sessies en diepgaande analyses verzamelen we informatie om een kristalheldere basis voor het merk te creëren. Dit vormt de grondslag waarop we een sterke identiteit kunnen bouwen die aansluit bij de missie, visie en wensen van de organisatie.
Creatie
Op basis van het ontwikkelde concept laat ik mijn creativiteit de vrije loop. Er wordt een unieke identiteit gevormd waaruit een passende strategie voortkomt die niet alleen ethisch aantrekkelijk is, maar ook één op één aansluit bij de kernwaarden van de organisatie. Dit is het stadium waarin het merk tot leven komt en waar problemen, kansen en uitdagingen worden.
Campagne
Met het concept en de strategie stevig verankerd, richten we ons op het bouwen van een ijzersterke campagne. Deze campagne is ontworpen om de doelgroep te raken en de boodschap van jullie organisatie op overtuigende wijze over te brengen. Het doel is niet alleen om gezien te worden, maar ook om een blijvende indruk achter te laten waarmee we een maatschappij van inclusie bevorderen.
Gedrevenheid om bij te dragen aan maatschappelijk belang
Gedrevenheid om bij te dragen aan maatschap-pelijk belang
“Het is fijn om samen te werken met Studio Zondag. Ze hebben een prachtige huisstijl en sterke communicatiemiddelen ontworpen die perfect aansluiten bij waar het Actienetwerk Zelfmoordpreventie Midden-Limburg voor staat. Je merkt in de samenwerking hun passie en kunde voor het vak, maar ook de gedrevenheid om een bijdrage te leveren aan het maatschappelijke belang van het Actienetwerk Zelfmoordpreventie Midden-Limburg.”
Fien Beijers, Actienetwerk Zelfmoordpreventie Midden-Limburg
'Mirte heeft een gedrevenheid om bij te dragen aan maatschappelijk belang'
‘Het is fijn om samen te werken met Mirte. Ze heeft een prachtige huisstijl ontworpen die perfect aansluit bij waar het Actienetwerk Zelfmoordpreventie Midden-Limburg voor staat. Je merkt in de samenwerking met Mirte haar passie en kunde voor het vak, maar ook haar gedrevenheid om een bijdrage te leveren aan het maatschappelijke belang van het Actienetwerk Zelfmoordpreventie Midden-Limburg.’
- Fien Beijers, Met ggz en Actienetwerk Zelfmoordpreventie Midden-Limburg
Ervarings-deskundige op jullie podium
Mijn ervaring met het hebben van een psychische kwetsbaarheid, het getraind zijn op het gebied van stigma en het verminderen hiervan is wat jullie als organisatie kunnen inzetten om bij te dragen aan een maatschappij waarin iedereen mag doen. Een maatschappij met aandacht voor de mens zoals die is. De mens met al zijn talenten, problemen, kwaliteiten, onhebbelijkheden, mogelijkheden, behoeftes, verwachtingen en angsten.
Naast onder andere het geven van lezingen of de rol als dagvoorzitter nemen, geef ik advies aan organisaties om neurodiversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie door te voeren in hun communicatie.