Ook in Horst aan de Maas openen we het gesprek

De zevende opening. En toch voelt het elke keer anders.

Woensdag openden we Limburg Openhartig in Beeld in ’t Gasthoês in Gemeente Horst aan de Maas. Een samenwerking met de Mental Health Art tour en kunstwerken van Irene Hoff.

De zevende gemeente, de zevende keer dat ik zie hoe mensen zich willen inzetten voor een thema dat er lang te weinig mocht zijn. Mariska, Bram en Belinda deelden voor deze editie hun verhaal. Daar is moed voor nodig.

Ook wethouder Roy Bouten kwam aan het woord. Hij had iets voorbereid. Maar toen hij onze flyer las, met daarop die ene zin: “Stel vandaag één echte vraag”, ging dat de prullenbak in. Hij sprak gewoon. Vanuit zichzelf. Over waarom die vraag stellen ertoe doet. En droeg daarmee precies uit waar Limburg Openhartig voor staat: echt contact begint met een echte vraag.

De tentoonstelling is nog te zien tot en met 27 mei in ’t Gasthoês en op het Dendron College in Horst aan de Maas. Daarna reist hij verder naar Roermond, Nederweert en Peel en Maas.

Lees verder...