Portfolioooh...
Limburg Openhartig
Huisstijl - Website & overige communicatie-middelen
Vooroordelen, onbegrip en de angst voor buitensluiting weerhouden veel mensen ervan om vrijuit over hun mentale gezondheid te praten. Dat moet anders kunnen!
Limburg Openhartig is een initiatief van 14 Limburgse gemeenten met als doel openheid over mentale gezondheid te stimuleren. De campagne maakt zich sterk voor een inclusief Limburg waarin iedereen mee mag doen.
De komende jaren zal Limburg Openhartig steeds verder uitrollen, zowel online als offline. Bekijk hier de website, of hiernaast de video, voor meer informatie.
Deze campagne kwam tot stand in samenwerking met Appart, Peggy Maes Fotografie en Com.plot.
Herstelacademies Venlo & Roermond
Huisstijl - Website & overige communicatie-middelen
Tijdens de prettige samenwerking met medewerkers van Metggz voor het actienetwerk Zelfmoordpreventie werd ik benaderd om de nieuwe Herstelacademies in Venlo en Roermond een eigen gezicht te geven.
In deze Herstelacademies organiseren ervaringsdeskundigen cursussen en groepsactiviteiten voor mensen die te maken hebben met psychische kwetsbaarheid.
Bekijk hier de website van de Herstelacademie Venlo.
Actienetwerk Zelfmoordpreventie Midden-Limburg
Huisstijl - Website & overige communicatie-middelen
Zelfmoord is nog een moeilijk en confronterend onderwerp. Vaak is er ook een grote handelingsverlegenheid. Daarom zet het Actienetwerk zich in om zelfmoord bespreekbaar te maken, belangrijke gatekeepers rondom risicogroepen te trainen hoe zij dit kunnen doen, risicogroepen actief te benaderen en samenwerking te stimuleren.
Bekijk hier de website van het Actienetwerk.
Van Zorg naar Inclusie
Rebranding
Titus Radstake begeleidt mensen en organisaties van Zorg naar Inclusie. Zijn eigen levensverhaal en herstel zet hij hierbij in als kompas. Zijn grootste drijfveer is dat ieder mens met een aandoening het recht heeft om deel uit te maken van de maatschappij en zijn of haar unieke talent, kennis en ervaring(en) in kan zetten.
Toen Titus bij mij aanklopte voelde hij weinig richting in zowel zijn bedrijfsmatige- als communicatiekoers. Door middel van merkstrategische sessies creëerden we helderheid en legden we een stevig fundament waarmee hij nu met meer focus de juiste stappen richting zijn doelgroep weet te zetten.
Bekijk hier de nieuwe website van Van Zorg naar Inclusie.
Kwetsbare Held
Filmposter
Toen Wout van Wengerden’s grote liefde het in november 2019 uitmaakte was het tijd om in de spiegel te kijken. Hij ging met zijn camera op onderzoek.
Zes maanden zocht hij de eenzaamheid van Texel op. En ging hij in gesprek met persoonlijke helden als Stef Bos, Frans Bromet en Kas Stuyf. Maar ook met zijn ouders, eilandbewoners en eigenlijk iedereen die voor zijn voeten kwam.
Zijn documentaire is inmiddels in verschillende filmzalen in Nederland te zien geweest, waar Wout na afloop in gesprek gaat met de zaal. Ben je benieuwd naar zijn film, volg dan zijn socials voor actuele info.
Tzitzo magazine
Hoofdredactie & Art direction
Als ambassadeur van Samen Sterk zonder Stigma zette ik mij op allerlei manieren in om het taboe op mentale gezondheid te doorbreken. Met diezelfde missie richtte ik in januari 2019 Tzitzo magazine op. Een blad dat openheid geeft over mentale gezondheid, niet vanuit de boeken, maar vanuit de eigen ervaring.
Tzitzo magazine werd, naast een taboe-doorbrekend blad, een blad vol hoop, steun en (h)erkenning en betekende voor veel lezers een belangrijke ondersteuning bij hun herstel.
Bekijk hiernaast het derde nummer.